Època Clàssica
Venus
de Milo, Louvre, s. ll.
Aquesta escultura d’Afrodita és una de les més conegudes. Mostra un aspecte serè. Els plecs de la roba donen encant i sinuositat a l’obra. L’escultura està mutil·lada, ha perdut els braços. El genoll inclinat cap amunt i el cap decantat cap a un costat aconsegueixen treure la sensació de falta de moviment.
Afrodita Fréjus, Nàpols,
còpia d’un original de 410. Es creu que l’original sostenia una poma.
Aquesta escultura d’Afrodita busca mostrar
l’ideal de bellesa i sensualitat. La tel·la que cobreix el cos de la deessa és
subjectada per ella amb un braç i això provoca sensació de mobilitat. Es creu
que aquesta estàtua subjectada una poma. Aquesta poma és la del judici de
Paris. En aquest judici, Afrodita és escollida per Paris com la deessa més
bella i rep la poma com a mostra. Es pot pensar que l’Afrodita de la imatge
mostra els seus encants a Paris perquè la triï. La poma de la discòrdia va ser
portada al casament de Peleu i Tetis per la deessa Eris. La dea va sembrar la
discòrdia dient que la poma havia de ser per a la deessa més bella. Hera,
Afrodita i Atena se la van disputar. Per aquesta raó, Zeus va enviar al déu
missatger Hermes a cercar el jove Paris. Un cop el va trobar, va comunicar-li que havia d’escollir la dea més bella.
Renaixament
Venus Felix, 1495, Antico, bronze.
Aquesta escultura d’Afrodita destaca entre
les altres pels colors utilitzats, bronze fosc i bronze daurat. S’intenta reflectir
la bellesa femenina de manera subtil. Sembla que la deessa tingui una expressió
de timidesa davant la seva nuesa. El peu que subjecta l’escultura també està
decorat i conjunta amb l’obra pels colors.
Neoclassicisme
Venus i Mart, 1816-1822,
Antonio Canova, marbre.
Aquesta imatge mostra la devoció
d’Afrodita per el déu de la guerra. Ella està coberta per una tela de roba que
dona sinuositat al cos. La deessa de l’amor fa amb la mà un gest afectiu cap a
Ares.

.jpg)


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada