dilluns, 30 de desembre del 2013

POSIDÓ

Època Clàssica













Posidó de bronze de Kreusis, Beòcia. 460.


En aquesta escultura, Posidó no mostra cap altra expressió que la severitat. Hi ha un lleu moviment al avançar la cama i sembla ser que el cos s’inclina cap a un costat. Ho podríem considerar contrapposto. Aquesta tècnica atorga moviment a l’obra. L’escultura és de bronze i té un aspecte desgastat. No té braços, és una escultura mutilada. Aquest aspecte demostra la seva antiguitat.

Renaixement


La font de Neptú, 1560-1575, Florència, Bartolomeo Ammanati, bronze i marbre.

Aquesta escultura de Posidó forma part d’una font dedicada a ell. Mostra una expressió implacable i de poca pietat. L’anatomia està ben treballada i el cap decantat i la cama flexionada atorguen sensació de moviment. Podem veure semblances d’expressió amb l’època clàssica. En aquest conjunt, l’escultura del déu de les aigües la que més destaca. Tot i així, està envoltada d’altres escultures.


Barroc i Rococó

Neptú, jardí del Palau de Versalles.


Posidó apareix recolzat i amb una expressió severa. Està acompanyat d’un animal marí. Per tant, podem estar segur de que es tracta del déu del mar. L’anatomia està ben treballada i la barba i els cabells també. La cama sobreposada a l’altre donen sensació de moviment tot i que està assentat. L’escultura té un color fosc i obscur com l’època barroca.




El triomf de Neptú i Amfitrite, 1740, Versalles, Lambert-Sigisbert Adam i Nicolas-Sébastien Adam.


Aquesta imatge reflexa molt moviment ja que és la representació d’una escena amb més d’un personatge. Posidó apareix en posició de lluita i destaca per el trident, un dels seus atributs. Aquesta escultura està molt ben posicionada ja que està sobre l’aigua i Posidó n’és el déu. En aquest conjunt escultòric, l’escultura de Posidó no destaca sobre les altres, totes les escultures s’uneixen per representar una escena mitològica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada