Ares Ludovisi,
còpia romana, Bernini (restauració).
En aquesta imatge, Ares mostra una
expressió serena, pròpia de l’època clàssica. A pareix assegut i cobert
parcialment per roba. L’anatomia està treballada i detallada. Podem afirmar que
es tracta del déu de la guerra perquè l’escultura va acompanyada d’un punyal i
un escut.
Renaixement
Mart i Neptú gegants, 1554-1567,
Venècia, Jacopo Sansovino, marbre.
En aquesta imatge, podem diferenciar
Ares de Posidó perquè l’escultura d’Ares es recolza en un suport amb forma
d’escut És una escultura frontal però no es veu rígida. Podem observar una
anatomia molt marcada i treballada i una expressió serena.
Venus i Mart amb Cupido,
1584-1594, Hubert Gerhard, bronze.
A diferència de la imatge anterior,
aquí podem observar Ares amb Afrodita i Eros. L’utilització del bronze dóna a
l’obra un aire més antic. L’anatomia d’Ares està treballada i els seus cabells
també. Veiem que el seu rostre reflexa una expressió de devoció cap a Afrodita.
Neoclassicisme
Venus i Mart, 1816-1822, Antonio
Canova, marbre.
Aquesta escultura torna a representar
Ares i Afrodita. Ares va acompanyat del casc i la llança, atributs seus. A més
a més, torna a mostrar una expressió afectiva cap a la deessa de l’amor.
Podríem classificar la posició d’Ares com un contrapposto ja que inclina lleugerament la cintura cap a un
costat. L’ús d’aquesta tècnica, permet trencar amb l’estatisme i aconseguir un
gest més realista i natural.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada